سَبُک – چراغ ایران زندگی کامیون راننده

سَبُک – چراغ: ایران زندگی کامیون راننده فوتبال کامیون رانندگی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات گفت‌وگو با مربی سابق تیم‌ ملی که راننده کامیون شد!

«الان که راننده کامیون هستم، مورد نیاز هم نیست پیش هر آدمی گردن کج کنم و جهت گرفتن تیم کارهایی را انجام بدهم که به شخصیت و سابقه ام نمی خورد. زندگی پستی و بلندی

گفت‌وگو با مربی سابق تیم‌ ملی که راننده کامیون شد!

گفت وگو با مربی سابق تیم ملی که راننده کامیون شد!

عبارات مهم : ایران

«الان که راننده کامیون هستم، مورد نیاز هم نیست پیش هر آدمی گردن کج کنم و جهت گرفتن تیم کارهایی را انجام بدهم که به شخصیت و سابقه ام نمی خورد. زندگی پستی و بلندی و پیچ و خم دارد و من هم این را به خوبی درک کرده ام. به هر حال این هم برگی از زندگی من است ولی خوشحالم که با این شغل می توانم با شرافت زندگی کنم و درآمد تمیزی داشته باشم. این جا من هستم و کامیونم! نه استرس و نگرانی دارم و نه بی حرمتی می بینم.»

گفت‌وگو با مربی سابق تیم‌ ملی که راننده کامیون شد!

به گزارش شهروند نوشت: «برای بعضی از اتفاقات فوتبال کشور عزیزمان ایران فقط می توان تأسف خورد. از عجایب فوتبال کشور عزیزمان ایران این است که یکی از قدیمی ترین مربیان تاریخ آن به خاطر آن چه ناهنجاری و بی فرهنگی نامیده، از این ورزش دل می کند و خود را راهی بزرگراه ها می کند. عوض کردن شغل یک مربی فوتبال از این حرفه به رانندگی کامیون شاید به نوبه خود عجیب یا تأسف آور نباشد ولی هنگامی که دلایل این عوض کردن شغل فسادها و بی اخلاقی های فوتبال باشد، آن وقت است که باید متأسف باشیم و به حال این فوتبال گریه کنیم.

محمد احمدزاده عالی ترین گلزن تاریخ ملوان است که در سال های اخیر همواره حضور پررنگی در سطح اول فوتبال کشور عزیزمان ایران داشت. با این وجود احمدزاده مدت هاست دیگر موقعیت خوب خود را ندارد. او یک سال بعد از جدایی از ملوان تصمیم گرفته جهت هر لحظه از فوتبال جدا شود و حتی شغل جدیدی جهت خود گزینش کند. باورکردنی نیست ولی احمدزاده که روزگاری با ملوان گربه سیاه سرخابی های پایتخت بوده، حالا به رانندگی ماشین های سنگین روی آورده تا از این راه زندگی خود را بگذراند.

«الان که راننده کامیون هستم، مورد نیاز هم نیست پیش هر آدمی گردن کج کنم و جهت گرفتن تیم کارهایی را انجام بدهم که به شخصیت و سابقه ام نمی خورد. زندگی پستی و بلندی

او در گفت وگویی که با خبرنگار «شهروند» داشت، راجع به این عوض کردن شغل و دلایل آن حرف های جالبی زده که در ادامه می خوانید.

غیر قابل باور است که شما بعد از سال ها مربیگری در فوتبال عوض کردن شغل داده و راننده کامیون شده است اید. آیا این تصمیم را گرفتید؟

فکر می کنم این طوری برایم بهتر هست. دلایل زیادی جهت این تصمیم داشتم ولی خلاصه بگویم که من هر چه از فوتبال دورتر باشم، به نفعم هست، چون نمی توانم با فضای این فوتبال کنار بیایم.

گفت‌وگو با مربی سابق تیم‌ ملی که راننده کامیون شد!

چطور شد که راننده کامیون شدید؟

از چند سال قبل یک کامیون داشتم که به راننده اجاره داده بودم. هنگامی که از شاهین بوشهر جدا شدم، بدون کار بودم و ترجیح دادم خودم راننده کامیون شوم.

برای شما که سال ها مربی فوتبال بودید، رانندگی کامیون شغل مشکل نیست؟

«الان که راننده کامیون هستم، مورد نیاز هم نیست پیش هر آدمی گردن کج کنم و جهت گرفتن تیم کارهایی را انجام بدهم که به شخصیت و سابقه ام نمی خورد. زندگی پستی و بلندی

قطعا که سخت است ولی در حال حاضر چاره دیگری ندارم. اتفاقا رانندگی ماشین های سنگین یک کار بسیار سخت و طاقت فرساست. یک کار واقعا مردانه که شاید در کشور ما به ارزشش پی نبرده اند ولی باید با این شرایط کنار بیایم.

این که مربی سابق تیم ملی فوتبال راننده کامیون می شود، چه پیامی جهت فوتبال دارد؟

من اصلا به دنبال این نبودم که تظاهر کنم و به سوژه رسانه ها تبدیل شوم. همه سابقه من را در فوتبال می دانند. من در تمام رده های سنی تیم ملی از نوجوانان و جوانان تا امید و بزرگسالان مربی بودم و به عنوان بازیکن هم در تیم های ملی حضور داشتم.

گفت‌وگو با مربی سابق تیم‌ ملی که راننده کامیون شد!

فوتبال جهت من کار و درآمد نبود بلکه به آن علاقه می ورزیدم و به هر چه در فوتبال علاقه آن را داشتم، رسیدم. البته در وقت بازیکنی کمتر به حقم رسیدم ولی در مربیگری که خیلی هم دوستش داشتم، به هر چه می خواستم، رسیدم. باور کنید به دنبال دادن خبر یا درس اخلاقی به کسی نیستم ولی کسانی که باید خیلی چیزها را بفهمند، به روی خودشان نمی آورند. الان که راننده کامیون هستم، مورد نیاز هم نیست پیش هر آدمی گردن کج کنم و جهت گرفتن تیم کارهایی را انجام بدهم که به شخصیت و سابقه ام نمی خورد. زندگی پستی و بلندی و پیچ و خم دارد و من هم این را به خوبی درک کرده ام.

به هر حال این هم برگی از زندگی من است ولی خوشحالم که با این شغل می توانم با شرافت زندگی کنم و درآمد تمیزی داشته باشم. این جا من هستم و کامیونم! نه استرس و نگرانی دارم و نه بی حرمتی می بینم.

ظاهرا دلتان خیلی پر هست. چه اتفاقی افتاد که این همه شما را از فوتبال فراری کرده است؟

از این که باید اعتراف کنم حرمت شکنی در تار و پود فوتبال کشور عزیزمان ایران وارد شده است و هر سال هم زیاد می شود، متاسفم. من از نخستین دوره لیگ برتر در این بازی ها حضور داشتم و شاید سابقه ام از خیلی های دیگر زیاد باشد ولی سال به سال دیده ام اوضاع بدتر شده است و هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است.

هیچ کار فرهنگی در این فوتبال انجام نمی شود و فقط فساد و فحاشی زیاد می شود.

متاسفانه شرایط فرهنگی و اخلاقی حاکم بر فوتبال کشور عزیزمان ایران نه تنها پیشرفتی نداشته، بلکه پسرفت هم کرده هست. به همین علت احساس کردم که هر چه از این فوتبال دورتر شوم، بهتر خواهد بود.

در این فوتبال هر روز زیاد از دیروز شاهد بی احترامی و بی حرمتی به مربیان هستیم و روی نیمکت چیزی جز فحش نمی شنویم! داور بد سوت می زند، بازیکن گل نمی زند و نتیجه حاصل نمی شود ولی فقط مربی فحش می خورد. مربیان در فوتبال کشور عزیزمان ایران نمی توانند در آرامش کار کنند و به آنها وقت کافی داده نمی شود. کلوب پول نمی دهد و بازیکن می گوید تا پول نگیرد، به میدان نمی رود و هنگامی که هم می رود، کم کاری می کند. مدیران درگیر سیاسی کاری شده است اند ولی این وسط فقط مربی است که محکوم می شود.

برای فصل آینده پیشنهاد مربیگری نداشتید که رانندگی را گزینش کردید؟

اتفاقا اصلا این طور نیست و پیشنهاد داشتم. از یک تیم لیگ دسته اولی و دو تیم لیگ دسته دومی پیشنهاد داشتم ولی رانندگی کامیون را به حضور در فوتبال کنونی ترجیح دادم.

درآمد رانندگی کامیون زیاد است یا مربیگری فوتبال؟

این فوتبال هر چقدر درآمد هم داشته باشد، دیگر جهت من ارزش این همه بی حرمتی، توهین و فحاشی را ندارد. ترجیح دادم از فوتبال بروم و عطای آن را به لقایش ببخشم. باز هم می گویم که بی حرمتی به تاروپود این فوتبال نفوذ کرده و فقط آرزو می کنم بالاترین مقام ورزش این عنوان را درک کند و به فکر اصلاح آن باشد، چون در غیر این صورت فوتبال کشور عزیزمان ایران نابود می شود.

تاکنون با مردم در بزرگراه هایی برخورد داشته اید؟ تصویر العمل آنها چطور بوده است؟

بله افراد زیادی را در بزرگراه ها می بینم که برایشان رانندگی من غیر قابل باور هست. آنها با تعجب به من نگاه می کنند و می گویند اگر تو احمدزاده معروف هستی، بعد آیا رانندگی می کنی؟ حتما برادر دو قلوی او هستی!

این عنوان برایتان دردناک نیست که به عنوان یک مربی فوتبال راننده کامیون شده است اید؟

بیشتر از این که جهت خودم ناراحت باشم، دلم جهت فوتبال کشور عزیزمان ایران با این اوضاع افتضاحش می سوزد. کار که عار نیست، من با این کار به جوانان خبر می دهم هیچ شغلی عار نیست. رانندگی کامیون، صداقت، شرافت و سلامتی دارد. با این حال من حتی به بعضی از شبکه های تلویزیونی که می خواستند، از من در حین رانندگی کامیون فیلم بگیرند، اجازه ندادم، چون نمی خواستم تظاهر کنم.

فکر می کنید با این تصمیم شما فوتبال اصلاح می شود؟

قطعا این اتفاق نمی افتد ولی کاش تلنگری باشد جهت مسئولان تا بفهمند در فوتبال چه خبر است و آینده تلخی در انتظار آن به سر می برد.

واژه های کلیدی: ایران | زندگی | کامیون | راننده | فوتبال | کامیون | رانندگی | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs